Ridtur på Rokk

Nu på sistone har jag börjat rida ut på Rokk. Jag vill inte att han ska sträcka sig eller bli halt när det väl blir hans tur att levlas, så vi brukar gå ut på en liten lugn ridtur då och då. (oftast nattetid)
Denna gång startade vi i Moorlandstallet.
Han skötte sig fint bland de andra hästarna. Inge bråk eller något sånt. [Vi rider oftast på skogsvägar och sånt, så han är "inte van vid" folk.]
På Moorlandvägen bröt vi ut lite i trav. Och jösses vilka steg han har!
I Smedbacken, som jag säger, lät jag honom öka tempot en aning. Det blev inte fyrsprång, utan en lugn och sansad galopp.
Lät honom gå på lång tygel i skritt och trav. Han var väldigt mjuk och avslappnad när vi red förbi denna fartdåre, som nästan körde på oss två gånger..
Han va lite fundersam på korna till en början.
 
Sen la fraps av så det fick inte bli några mer bilder..
Men vi red förbi Barney och mot Fort Pinta. Tog ett litet varv runt Jarls Gravvalv och stannade en stund hos Mary, som fortfarande var vaken. Red vidare till Fort Pinta och sedan fick det bli en lugn skrittur hem till stallet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback

RSS 2.0