Välkommen :)

Hej hej :D Ni kanske känner igen mig från Goldfield.blogg.se, men om någon inte gör det så tänkte jag skriva lite info om mig och vad jag bloggar om ^^.
Mitt namn är Rose Goldfield och jag kommer blogga om MMORPG spelet Star Stable Online.
SSO som det kallas är ett stort onlinespel som utspelar sig på ön Jorvik.
Det är gratis och går fort att bli medlem, men om du vill få ta del utav hela ön måste du betala för ett Star Rider.
Spelet är väldigt roligt och jag rekommenderar det verkligen ;) Gå in på starstable.com/se/ om du vill registrera dig eller få mer info om det :).
Men nu till mig ^^.
Jag heter som sagt Rose Goldfield, kallas Guldis eller Köttfärslimpan, och föddes år 2000 i Firgrovebyn.


Jag är född på Jorvik, men flyttade med min familj till Sverige 2003 och först i juli 2012 fick jag flytta till min mormor (Mrs. Holdsworth) i Moorland.

Så nu bor jag åter i Silverglade och stormtrivs :).
Ni hittar mig troligtvis någonstans i Valedale, där jag bor i min sommarstuga, eller vid Vingården.
Jag rider ofta runt i något svart, vitt, rött eller marinblått.
När jag kom hit igen så fick jag låna en stor och ståtlig valack av Thomas Moorland. Farrain hette den och vi två blev snabbt kompisar och det går inte en dag utan att jag tänker på min älskade Farrain.

Han är en riktig gentleman och vi har lärt oss allt tillsammans och nyligen så blev han min på riktigt ^^.
Fast utöver Farre så äger jag två andra hästar, och ska kolla på en till redan imorgon :).
Den ena hästen heter Midnightmadness, Maddie eller Madds, ett 7 årigt, svart, sto av rasen engelskt fullblod. Hon är färdigtränad och min nya championathäst :P.

Den andra heter Summerblood, Summer, en fem årig morabhingst med en isabell-liknande färg och vit man (och svans). Han utbildas just nu men kommer få ett stopp i sin träning då jag ska påbörja inridningen av en annan häst, men Summer borde snart vara ute på banorna ;).

Den fjärde och sista (för stunden x>) hästen heter Wintershadow.
Han är inte min riktigt än, utan det är honom jag ska kolla på ikväll eller imorgon c:.
Han är väldigt ung och jag ska påbörja hans inridning, då hans tidigare ägare bara låtit honom stå, och det kommer kräva all min tid.
[Bild kommer]

Det var det om mig. :)
Hoppas ni kommer tycka bloggen är intressant och att ni följer den i framtiden ;)



.PS. Ska köpa en till häst, Ashnånting! x) .DS.

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback

RSS 2.0