Northangel

Namn: Northangel
Smeknamn: Ängel, Nordängel
Kön: Sto
Född: 2000-06-12
Kategori: Stor häst, varmblod
Mankhöjd: 1,68 cm
Inriktning/tävlar: Dressyr, utställning och avel

Ängel är en väldigt lyhörd, men bestämd frieserhäst på 12 år. Hon vill gärna få sin vilja igenom och kan ibland göra tvärtemot vad ryttaren säger, men det händer inte så ofta. Hon är en riktig kelgris i stallet, men lite tuffare utanför stallbyggnaden. Vill gärna visa sig stor och kraftig.
Hon har lite svårt att lita på andra hästar, speciellt hingstar, och människor, så hon håller sig bara till de hon litar på. Farrain har blivit hennes stallkompis, medan hon har lite svårt att vistas vid Summerblood.
Men som tur är verkar hon gå bra i hop med MW hästarna (dvs. klubbmedlemmarnas hästar), så det är bra.
Ängel litar endast på mig, och låter ingen annan sitta upp på hennes rygg.
 
Ängel har tävlat i LC, LB och befinner sig nu i LA nivå. Dock kommer jag inte tävla så mycket dressyr med henne, utan mer terräng och hoppning då hon har en riktig bra hoppteknik och är fruktansvärt snabb när hon väl vill.
Northangel är min lilla ängel och jag kommer aldrig släppa taget om henne.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback

RSS 2.0