Winte's förflutna

Medan Winte skoddes stack jag till FP och pratade med James, då han var den sista som ägde Winte innan mig.
Han berättade det han visste om Winte; Wintershadow's riktiga namn är Backåsens Wintershadow, en hingst född 2009 i Tyskland. Han är uppfödd hos stuteri Backåsen och har bott där tills en tjej köpte honom för 100 jorvik shillings (höll på att dö när han sa det.. HUNDRA?! Det måste ligga en hund begraven här..) och sedan köpte James honom.
James hade köpt honom via internet (smart han är xP) utav en tjej som sagt sig heta Tyra och bott i Jorvik. Efter några dagar hade Winte plötsligt stått i stallet när James vaknade. Det var vad han visst.
Jag kom genast att tänka på VG Tyra, så jag stack dit. Och det visade sig att jag hade haft rätt.
Hon berättade bara att hon köpt Winte av Ewa. Så jag stack iväg till Ewa i GÅD.
Det Ewa sa var ganska intressant.. Hon hade flyttat till Gyllenåsarnas Dal när hennes favorithäst i Tyskland blivit stulen. Kan ni gissa vad hästen hette? Jo, Wintershadow.
Ewa är född i Tyskland, och dotter till ägaren av Backåsens stuteri.. Men när hennes häst Wintershadow mystiskt försvunnit flyttade hon till Jorvik och försökte glömma bort honom.. Alltså är Wintershadow stulet "gods"...
Jag berättade för Ewa att jag ägde en häst som hette Wintershadow och att han stämde in precis på Ewa's beskrivning..
Hon fick träffa Winte, och visst sjutton var det hennes häst! :o Ewa blev jätteglad över att få träffa honom igen, men hon bestämde sig för att låta Winte stanna i mina ägor på ett villkor; Att hon ska få träffa honom när som helst, och det är klart att hon får ;3
Mysteriet löst.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback

RSS 2.0